Dnes už role ředitele podniku není jen otázkou přísného a dobře upraveného pána s rukama za zády, který prochází podnikem a zaměstnanci mu projevují úctu.
Dnes je třeba s lidmi pracovat jinak. Dnešní manažer vnímá, že každý jeho zaměstnanec je jiný. Že když chce jednoho postrčit dopředu, musí mu pohrozit, druhého musí pochválit, třetímu projevit respekt a tak dál.
Čím dál víc se v dnešní době mluví o novodobém manažerovi, který do své práce zahrnuje i určitý duchovní rozměr. Neznamená to, že přichází s nějakou speciální vírou či náboženstvím. Neznamená to žádnou ezoteriku. Duchovní rozměr je něco navíc, co přidává k materiálním schopnostem.
. Tedy když umí dobře získávat klienty, dokáže například přemýšlet i o tom, jak jeho práce ovlivní region, kde klient žije. Když se rozhodne pro otevření nové pobočky, přemýšlí o dopadu té pobočky na daný kraj ve všech ohledech.
Moderní manažer/manažerka vnímá pocitem souvislosti – s lidmi, věcmi, přírodou, světem okolo.
Podnikatelské rozhodnutí se dotkne spousty lidí. Za ty všechny má ten, kdo rozhodne, zodpovědnost. A když ji přijme a dokáže tohle všechno posoudit a udělat úpravy svého vlastního záměru, dostane se na vyšší úroveň své vlastní profese i osobnosti. Stane se manažerem nového věku.
Buďte manažerem nové doby, staňte se leardem.